Ve čtvrtek 21. 11. jsme na GVDu měli možnost zúčastnit se akce Prezentuj jako profík. Workshop vedl Karel Novotný, který se již více než 20 let aktivně věnuje marketingu a reklamě (Mindless).
Na úvod nám lektor popsal, jak má správná prezentace vypadat, co má splňovat a jak se na ni nachystat. Workshop byl ale spíše zaměřen na praktické ukázky a poučení se z nich.
Před událostí jsme si měli každý připravit vlastní prezentaci na téma moje kariérní budoucnost. Na samotné akci pak bylo několik „dobrovolníků” vybráno, aby ji před ostatními předvedli.
Problémem ale bylo, že publikum se vždy mělo chovat podle určitého zadání, které přednášejícího mělo zneklidnit, či rušit. On sám toto zadání neznal, a proto pro něj bylo vypořádání se s ním náročnější, zvláště jednalo-li se o neposlouchající a vyrušující publikum, které si přednášející měl zklidnit, nebo publikum, které bylo vystrašené přítomností tzv. generálního ředitele, v našem případě samotného lektora, který měl nepříjemné otázky a připomínky, a s kterým se nedalo jakkoli interagovat. Bylo ale i několik pozitivních témat, jako publikum nadšené, či tiché.
Po ukázkové prezentaci následovaly pochvaly za správně zvládnuté kroky, ale hlavně připomínky a rady k těm, které se nepovedly nebo nebyly zvládnuty správně. Mezi nejčastější patřily řeč těla, gestikulace a práce s publikem. Prezentující k nim často připojil ukázku ze své praxe, na které nám i poradil, jak tyto problémy vyřešit v reálné situaci.